Who`ll Stop The Rain (Creedence Clearwater Revival)

29 april 2014 - Thiviers, Frankrijk

Woensdag 23 April (La Souteraine - Bénévent l`Abbaye 21km)

Vandaag zo`n 5 otters zien zwemmen! En op een gegeven moment zag ik een paar meter voor me een grote roofvogel wegvliegen. Een paar dagen terug ook al een eekhoorn en een hert van dichtbij gezien.Prachtig om te zien! In het begin van de middag liep ons een pelgrim tegemoet. Best raar. Want de meeste pelgrims lopen, net als ons, richting Spanje. Deze pelgrim had zijn eindbestemming van die dag al bereikt en liep nu terug naar het punt waar hij was begonnen om zijn camper te halen. Zo hoefde hij geen zware tas op zijn rug mee te dragen. Maar hij moest dus wel elke dag 2x zoveel km afleggen. Hij liep zo`n 30-40km per dag! Best knap van deze pelgrim uit Belgie. Vanaf zijn beginpunt (ergens in Belgie) reisde hij al op deze manier!
Prima onderkomen vandaag. Op een van de keukenkastjes hier hangt een briefje met de tekst: De kern van geluk: degene willen zijn die je bent. Prachtig om niet alleen onderweg maar ook op slaapplekken van deze wijze lessen te leren!

Donderdag 24 April (Bénévent l`Abbaye - Chatelus-le-Marcheix 19km)
Vandaag hadden we het hoogste punt van de Franse route te pakken! (695m) Onderweg kwamen we Danny (de pelgrim uit Belgie)  weer tegen, later reed hij ons met zn camper tegemoet. Nadat we zijn camper even hadden bekeken, hebben we met hem nog even met hem staan praten. Het laatste gedeelte van de route hebben we met zn drieen gewandeld. Danny heeft zon 30 jaar bij de beroepsbrandweer gewerkt. Wat een held!

Vrijdag 25 April (Chatelus-le-Marcheix - St. Leonard de Noblat 29km)
Wat duurde het vandaag lang voordat we een bakker vonden!  Pas om 12 uur konden we brood inslaan! We kwamen vandaag een fietsende pelgrim tegen. Hij fietste in 6 weken van Apeldoorn naar Santiago. Dat gaat wel erg snel dan! Laat mij maar lekker wandelen. De tocht volbrengen zoals ze dat 1000 jaar geleden ook deden. Dat is toch veel mooier? :-D Vandaag konden we onze was eindelijk eens in een wasmachine gooien :-)

Zaterdag 26 April (St Leonard de Noblat - Limoges 21km)

Toen we vanmorgen weggingen was het al bewolkt. Het weer knapte helaas niet echt op... Het begon al snel te regenen. Het mooie heuvelachtige landschap hebben we vandaag achter ons gelaten. Vandaag kwamen we in het stadsleven terrecht. Vannacht slapen we in hetzelfde gebouw als de zusters van de kathedraal van Limoges. Vandaag zitten we op 400km, voelt goed :-)

Zondag 27 April (Limoges - Flavignac 29km)
We waren Limoges vanochtend nog niet uit of de regen viel al met bakken uit de hemel.  De hele ochtend bleef het wat doorregenen. Weinig mogelijkheden om even te pauzeren. Gelukkig brak smiddags de zon door. Al vroeg boodschappen gedaan omdat we bang waren dat de winkels in Flavignac dicht waren op zondag.
Vandaag lopen we met zn drieen. We zijn gisteren een Franse mevrouw (Anne) tegengekomen die de tocht ook loopt. Vanavond gezellig met zn drieen gegeten.

Maandag 28 April (Flavignac - La Coquille 29km)
Ook vandaag weer regen, maar niet veel gelukkig. Halverwege de etappe kwam ik Anne tegen. Samen gegeten en de samen tot La Coquille gewandeld. Binnen 7 uur hadden we de etappe erop zitten. Wat een toptijd! Maar een pauze gehad tijdens een tocht van 30km :p Gekkenwerk eigenlijk. Prima Gite vandaag. 20 euro voor een overnachting inclusief uitgebreid diner en petit déjeuner (ontbijt)!

Dinsdag 29 April (La Coquille - Thiviers 19km)
Korte etappe vandaag, maar wat een rotweer! Het heeft constant geregend. Tot op het bot verkleumd kwamen we vandaag rond 12.00 aan bij onze Chalet. Nadat we bij het electrische kacheltje wat opgewarmd waren, hebben we het dorpje nog even bekeken.

1. Gooitzen:
    29 april 2014
    Hoi Pieter, succes verder. Groeten vanuit Tel Aviv.
  2. Gooitzen:
    29 april 2014
    Hoi Pieter. Jammer dat het zo nu en dan regent. Wel knap dat je toch nog zulke afstanden loopt! Zet´m op! Groeten, mem.
  3. Pieter Oenema:
    29 april 2014
    Respect hoor vind het grote klasse en heb bewondering voor je doorzettingsvermogen succes
  4. Douwe Meindertsma:
    29 april 2014
    Wat moet dat een bijzondere ervaring zijn Pieter, klinkt erg goed!
    Je schrijft leuk:)

Groet je neef
  5. Jacob:
    30 april 2014
    Maar beste Pieter, je weet toch dat je de regendans niet langer dan zeven en een halve minuut moet doen! Ik hoop dat de zon jullie snel weer opzoekt en verwarmt, want geheimzinnige wolken veroorzaken op den duur verwarring. ;)
  6. Winnie:
    Hey Pieter,

Klinkt weer goed. Jammer dat het zo regent maar ach.. na regen komt zonneschijn? Veel succes en plezier verder.
  7. Klaas en Iepke:
    hoi Pieter.
    Al meer dan 400 km gelopen, geweldig. Hoop dat het weer beter wordt maar dat zal wel goed komen. Geniet van de mooie dingen om je heen
  8. Kirsten:
    1 mei 2014
    Gaaf hoor om jouw dagverslagen te lezen. Irritant dat het zo regent. Zo geniet je wel extra als je ergens aankomt :)
  9. Didier:
    1 mei 2014
    Geweldig Pieter! Verbaasd me overigens niets dat hij uit België komt. Geintje natuurlijk ;)
    En wat mooi al die natuur om je heen! Wilde otters, wel 5! Prachtig. Die zie je niet in het otterpark...
    Succes en veel plezier!
  10. Pieter Riemersma:
    1 mei 2014
    Bedankt voor al jullie mooie reacties! Erg leuk om te lezen! :D
  11. Wouter Keuning:
    8 mei 2014
    Haha hien ze der ek een " pas op! overstekende otter" bord? ;p
  12. Inge:
    28 mei 2014
    Die quote heb ik dus meteen opgeschreven! Dank voor het delen:D en men zo vet dat je dat allemaal gewoon door Frankrijk loopt (en verder)!