Gotta Travel On (Bob Dylan)

22 april 2014 - La Souterraine, Frankrijk

Zondag 20 April (Argenton-Gargilesse 13km)
Hoewel de route vandaag best kort was, was hij beslist niet makkelijk! We hadden veel hoogteverschillen onderweg. Op een gegeven moment hadden we een behoorlijke klim door de rots partijen. De paden waren smal en stijl. Maar de natuur was prachtig! We hadden gisteren geprobeerd om voor vandaag een overnachtingsplek te regelen, maar dat was toen niet gelukt. Ook vandaag was het erg moeilijk om een plek te vinden. Vanwege de paasdagen was het hier behoorlijk druk. Er was geen plaats meer voor ons... Een mevrouw uit het dorp bracht ons toen naar een camping net buiten het dorp. Ook hier was geen plaats in de chalets. Maar op deze camping stond wel een familie die het beste met ons voor had. Terwijl de mevrouw uit het dorp verder zocht naar een overnachtingsplek, konden wij bij deze Franse familie wijn blijven drinken en blijven eten! (zie foto) Erg gastvriendelijk! Uiteindelijk werd er een gite voor ons geregeld. Hier zitten we nu, nog steeds onder de indruk van de goedheid van de Fransen die we vandaag tegenkwamen!

Maandag 21 April (Gargilesse - Crozant 19km)
Onze route ging vandaag nog steeds langs de Creuze. Hoe verder we kwamen, hoe hoger de rotsen aan de oevers van de rivier werden. Soms was het pad geblokkeerd door een omgevallen boom. Jammer dat je dan vergeet dat je een hoge rugzak hebt als je er onderdoor wilt kruipen :P In Crozant konden we de backpack droppen in een oude kleuterschool. De voorzieningen waren karig, maar dat was de prijs van de overnachting gelukkig ook :)

Dinsdag 22 April (Crozant - La Souterraine 25km)
Omdat mn was vanmorgen nog niet helemaal droog was, heb ik het maar aan mn backpack gehangen om het zo te laten drogen. Beetje jammer dat het onderweg dan hard gaat regenen... Gelukkig had ik wel een regenhoes voor mn tas :) In de middag maakten de donkere wolken plaats voor de zon! Vannacht slapen we bij mensen thuis. Wat is het hier luxe! Een groot verschil met gisteren! Lekker relaxen na een lange wandeldag :)

1. Gooitzen:
    23 april 2014
    Hoi Pieter. Wat weer een mooie blog en wat zijn die Fransen toch vriendelijk. Heel aardig dat ze een slaapplaats voor jullie zochten en dat jullie zolang bij een Franse familie konden blijven eten. Het ziet er erg gezellig uit! Vive la France!
  2. Jacob:
    24 april 2014
    Dikke bazentocht Pieter! Ik word wel een beetje jaloers bij het lezen van die mooie verhalen... ;) Keep up the good life!
  3. Winnie:
    24 april 2014
    Wow prachtige foto's! Bijzonder op pasen zo door te brengen ;). Regenhoes is idd handig :). Succes! Tot de volgende blog maar weer.
  4. Kristine:
    25 april 2014
    Hey Pieter! Goed bezig! Ik hoop dat het wat zonnig blijft op je reis. We blijven je volgen. HP vind het ook COOL dat je dit doet!
  5. Gooitzen:
    25 april 2014
    Hee Pieter!
    Wat schrijf je leuke verhaaltjes om te lezen!
    Ben wel wat jaloers op je hoor pietertje!!
    Geniet ervan!!
  6. Annemieke:
    27 april 2014
    Ik heb even op de kaart gezien waar je nu bent, vlak bij Limoges> Kom je daar ook in de stad? Er is daar het prachtigste emailleer werk gemaakt en wordt vlg. mij nog steeds gemaakt. Ik zag ook dat er nog heel wat wandeldagen volgen! Wat een onderneming Pieter. erg leuk om je zo te volgen. Hartelijke groet
  7. Pieter Riemersma:
    1 mei 2014
    Een paar dagen geleden was ik in Limoges Annemieke. Oke! Wist ik niet, heb er tijdens mijn verblijf daar helaas niks van gemerkt. Bedankt :-)
  8. Inge:
    28 mei 2014
    Pieter, superleuk om te lezen! En zo cool op wat voor slaapplekken je allemaal terecht komt!