Santiago! (Mike Oldfield - Cochise)

22 juni 2014 - Santiago de Compostela, Spanje

Zondag 15 Juni (Campiello - Grandes de Salime 42km)

Vandaag een hoogte bereikt van 1100m. Prachtig uitzicht, maar wat was die wind sterk op die hoogte! De wandeltocht trilde in mijn hand! De herberg op 28km van het start punt van vandaag zat vol. De herberg op 32km was behoorlijk smerig. Ik had mijn tas al uitgepakt en ik had al een douche genomen, maar toch sliep ik liever ergens anders. Anne had hetzelfde en daarom om half vijf nog besloten om nog 10km extra te wandelen. Hotel was netjes. Daar al vroeg als een blok in slaap gevallen!

Maandag 16 Juni (Grandes de Salime - Fonsagrada 32km)

Er was een herberg op 14km afstand en een herberg op 32km. Voor de lange route gekozen. Redelijk wat kilometers langs het asfalt. Dat maakte de route van vandaag wel wat saai. De herberg waar we vanavond slapen is pas een week geleden geopend! Supernetjes!

Dinsdag 17 Juni (Fonsagrada - Castroverde 32km)

Snikheet vandaag weer. Maar gelukkig ging de camino vandaag door vele bossen. Nog 125km tot Santiago! De omgeving wordt steeds vlakker. Volgens mij hebben we de zwaarste beklimmingen achter de rug!

Woensdag 18 Juni (Castroverde - Lugo 23km)

Korte en vlakke route vandaag, maar toch was ik best moe toen ik in Lugo aankwam. Lugo is best een mooie stad, maar het afval is hier al in 9 dagen niet opgehaald. Het is hier dus een dikke bende. Het is mooi om weer eens in een stad te zijn. Op een gegeven moment krijg je wel genoeg van al die uitgestorven gehuchten aan de camino.

Donderdag 19 Juni (Lugo - Ponte Ferreira 31km)

Lange route en daardoor ook weer best moe bij aankomst albergue. Na een korte siesta werd ik door mijn broer gebeld. Hij vroeg mij om naar buiten te lopen. Toen ik buiten kwam kon ik mijn ogen niet geloven! Mijn broer en mijn zus waren apart naar Spanje gekomen om samen met mij de laatste 75km van de camino te lopen! Niet te geloven! Wat een verrassing! Tijdens het diner gezellig bijgepraat!

Vrijdag 20 Juni (Ponte Ferreira - Arzua 31km)

Gezellig met zijn drieën gewandeld. Na zon 20km de camino Primitivo achter ons gelaten. Weer terug op de camino Frances! De moeheid van de afgelopen dagen is opslag verdwenen. Vind het ontzettend leuk om de laatste dagen tot Santiago met mijn broer en zus te lopen!

Zaterdag 21 Juni (Arzua - Santa Irene 27km)

Mooie route vandaag door de bossen. Tijdens het wandelen hadden we perfect weer. Niet al te warm en een fris briesje. Toen we een herberg hadden gevonden kwam het water met bakken uit de lucht vallen. De eerste bui sinds weken... Niet de mooiste herberg gevonden, maar gelukkig was er een gezellige bar op 50m afstand van onze slaapplek!

Zondag 22 Juni ( - Santiago de Compostela 23km)

De laatste dag van de camino is aangebroken! Herinneringen van de afgelopen maanden schieten door mn hoofd. Wat heb ik veel gezien! Gewandeld door dorpen en steden, langs beekjes, door de graanvelden, langs druivenranken, door de bossen enz. Geweldig om voor zon lange tijd één met de natuur te zijn! Vandaag liepen we met zn drieën Santiago binnen! Wat een dag! Geweldig gevoel! Ik heb het gewoon gehaald!

1. Gooitzen:
    22 juni 2014
    Geweldig Pieter! Van harte gefeliciteerd met dit resultaat!
    Wat een prachtige foto's! Groeten, mem.
  2. Annemieke:
    Pieter proficiat!
  3. Alida Dijkstra:
    Hoi Pieter,
    Geweldig! Wat een prestatie en wat een prachtige ervaring.
    Ontzettend leuk dat Ben en Inez de laatste 75 kilometers met je mee hebben gelopen!
    Geniet er nog even van!
    Groeten,
    Otto, Alida, Xian en Juan
  4. Gooitzen:
    22 juni 2014
    Super Pieter ! we zijn trots op je !
    en ook op Inez en Ben natuurlijk !

Heit
  5. Petra sliep:
    22 juni 2014
    wat een ervaring deze kun je maar mee nemen in je rugzak :) voor de toekomst , je kunt echt super trots op je zelf zijn pieter !!!!!!!!
    wie weet loopje nog eens door dokkum dan ben je welkom .
  6. Date:
    Hé Pieter,
    Respect! Wat een prestatie!!!
    Goeie terugreis!
    Oant sjen in Gytsjerk.
  7. Fam meindertsma:
    23 juni 2014
    Hoi Pieter Wat een mooie afsluiting van deze lange tocht. Geweldig dat je het mocht halen. Nog een aantal mooie dagen toegewenst met elkaar en tot gauw, Hartelijke groet
    van oom Pier en tante Joke
  8. Winnie:
    Hey Pieter,

Van harte gefeliciteerd! Wat een prestatie. Respect! Geniet er nog even van met z'n drieën. Tot snel.

xx Winnie
  9. Dedtie Klunder:
    23 juni 2014
    Een super prestatie, Pieter en wat een verrassing dat je gezelschap hebt gekregen op het laatste stukje van de tocht!!
  10. Lútsen en Jelly:
    No no knap wurk Pieter!
    Wat hast folle sjoen.
    Nog efkes genietje en dan wer nei it heitelan
    Groetnis en oant sjen
  11. Kristine:
    23 juni 2014
    Geweldig!!!!!! Gefeliciteerd! Wot bist in ervaring riker! Genietsje!!
  12. Didier:
    24 juni 2014
    Wauw Pieter! Wat geweldig. Onwijs gefeliciteerd!! Geniet ervan en we spreken gauw af.
  13. Gooitzen en Wieke (net heit en mem):
    19 september 2014
    Doe we lêstendeis jim nije hûs ris besjen kamen, hearden we fan dyn caminoreis. Alle dagen ien reisferslach, sa hawwe dyn blog lêzen, as in deiboekje. De camino rinne hat, sa is dat no ienris, ek in religieuse kant.
    Mei in soad nocht dyn reisferslach lêzen en de foto's besjoen. Behalven dat we in prachtige ympressie krigen ha fan de reis ha wy tusken de rigels ek lêze kinnen wat fan man as de caminorinner is. Bêst genôch.
  14. Pieter Riemersma:
    19 september 2014
    Tige tank foar jim moaie reactie Gooitzen en Wieke! Leuk dat jimme al mien ferhalen lezen hawwe!