Naam:
104

Over mij

Beginnende Pelgrim

Over mijn reis

Het plan was om in de komende zomervakantie het Pieterpad (500km) te gaan wandelen. Dit niet alleen vanwege de naam, maar vooral als 'opstap' naar de camino de Santiago. Toen ik voor het eerst van het jacobspad hoorde, werd ik meteen enthousiast. Wat een avontuur moest dat zijn! Een grote uitdaging! Zowel op fysiek als op mentaal gebied!
Wegens omstandigheden heb ik nu een half jaar vrij van mijn studie, daarom heb ik het plan omgegooid. Ik heb ervoor gekozen om in April met de Camino de Santiago te beginnen. Ik heb er nu de tijd voor, om te voet naar Santiago te gaan. Nadat ik de Franse hoofdstad heb bekeken reis ik 200km naar het zuiden om vervolgens in Vezelay te beginnen met de pelgrimsreis. De pelgrimsroute vanuit Vezelay is de enige weg in Frankrijk, die een historische pelgrimsroute volgt. Daarnaast heb ik voor dit startpunt gekozen omdat er langs deze weg voldoende goedkope overnachtingsplekken zijn. Een populair startpunt van de camino is in Saint Pied de Port (afstand tot Santiago = + - 800km) . Dit plekje ligt in het zuid-westen van Frankrijk (tegen de Pyreneeën aan). Toch heb ik ervoor gekozen om in het noorden van Frankrijk te beginnen omdat ik hier simpelweg de tijd wel voor heb. De route van Vezelay naar Santiago de Compostela is ongeveer 1700 km.

Pelgrims komen ver van huis vaak dichter bij zichzelf. Ik hoop met deze reis dichter bij mijzelf te komen en ook hoop ik dichter bij het geloof te komen. Naast deze spirituele, religieuze, en sportieve beweegredenen, lijkt het me geweldig om tijdens de camino van de natuur en van het avontuur te genieten!

Ik hoop jullie tijdens mijn reis via deze blog op de hoogte te houden!

Bezochte landen

Ik heb 15 landen (6%) bezocht:

België, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Hongarije, Italië, Kroatië, Luxemburg, Nederland, Oostenrijk, Polen, Slovenië, Spanje, Tsjechië, Zweden.