Pilgrimage (R.E.M.)

29 mei 2014 - Hontanas, Spanje

Zaterdag 24 Mei (Santo Domingo de la Calzada - Belorado 23km)

Rond kwart over zes al op pad. Wat een prachtige zonsopgang vanmorgen! Na de eerste tien kilometer even een pauze genomen bij een kleine bakkerij. Het brood kwam echt net uit de oven toen ik het kocht, heerlijk! In Belorado hadden we een prachtig plekje bij de zusters van de kerk. Bij aankomst konden we koffie of thee krijgen en morgenochtend zetten de zusters het ontbijt voor ons klaar. Vanmiddag een mooi plekje naast het dorp opgezocht. Het was een redelijke klim naar de kasteelruïne, maar het uitzicht was geweldig daar! Na het eten hebben we de klim nog een keer gemaakt. Bij de ondergaande zon nog even genoten van een glas rode wijn. :-)

Zondag 25 Mei (Belorado - Ages 26km)

Lekker rustig aan gedaan vandaag. Uitgebreid ontbeten (:-D) en rond een uur of acht de deur pas uit. Het weer was vandaag wat minder dan normaal. De dag begon mistig en vanmiddag bleef de lucht grijs... Eindelijk weer eens een dag door de bossen wandelen! Lekkere frisse lucht, vogels die vrolijk fluiten en prachtige bloemen aan de rand van het bospad! Toen we in San Juan de Ortega aankwamen zagen we een paar paarden in de weide staan. De boer (die de paarden net eten zou geven) vroeg of we ook even in de weide wilden om de paarden te aaien. De meiden van ons groepje waren meteen helemaal enthousiast. In Ages hebben we savonds heerlijk gegeten in een mini-bar. Naast een bar hadden deze mensen ook nog een kleine supermarkt in het pand. Het was dus helemaal geen restaurant. De vrouw des huizes kookte voor ons in haar eigen keuken en wij genoten van dit heerlijke diner terwijl we midden in de kleine supermarkt zaten :p

Maandag 26 Mei (Ages - Burgos 22km)

Heerlijk ontbijt gehaald bij dezelfde mini-markt waar we gisteren ook hebben gegeten. Na enkele wandeluren werd het tijd voor een pauze. Lekker in het gras gelegen en genoten van de wind die zijn weg door de graanvelden zocht. Eergisteren heb ik trouwens besloten om na Leon verder te gaan met de camino de El Salvador en de camino Primitivo in plaats van de camino Frances. Na Leon loop ik dan richting het noorden. In Leon moet ik afscheid nemen van mijn wandelvrienden, want zij lopen richting het westen. Na Leon ga ik weer met Anne lopen (in Frankrijk heb ik drie weken met haar gelopen) De camino de El Salvador en de camino Primitivo zijn veel rustiger, mooier, langer en moeilijker (de route is dwars door de bergen) dan de camino Frances. De route is zon 120km langer dan dat ik eerst van plan was. Hierdoor ben ik ook veel later in Santiago, en dat komt goed uit. Op drie juli vlieg ik namelijk pas naar Amsterdam. Kaart van de alternatieve route staat bij de foto's. (ik loop via Oviedo en Lugo) In Burgos een hotel opgezocht. We wilden in een hotel slapen omdat we dan morgen lekker uit kunnen slapen! Morgen heb ik namelijk mn eerste rustdag! (na 46 wandeldagen :p) Vanuit onze hotelkamer hadden we uitzicht op de prachtige kathedraal van Burgos!

Dinsdag 27 Mei (Burgos - Burgos 0km)

Vandaag lekker uitgeslapen en niks gedaan! Geluncht in een vegetarisch restaurant! Helemaal mooi! Verder wat gelezen, terrasjes opgezocht, bijgeslapen en dat soort dingen meer :p

Woensdag 28 Mei (Burgos - Hornillos del Camino 20km)

De tijd van lanterfanten is voorbij, er moet weer gewandeld worden! Regen en onweer vandaag. Ipod aan, regenkleding aan en lopen! Stevig doorgestapt om zo wat warm te blijven. We hadden geluk in Hornillos. We konden nog net een slaapplekje krijgen! Maar toen we terug in de herberg kwamen, na ons bezoek aan de bar, lag er ineens een slaapzak van iemand anders op mijn bed! Wie steelt er nou een bed?! Het bleek een fout van de herbergier te zijn. Ik kon mijn bed gelukkig houden.

Donderdag 29 Mei (Hornillos del Camino - Hontanas 15km)

Wat een korte wandeldag vandaag! Om 11 uur al te plek! Hontanas is een mooi plekje en de herberg zag er goed uit. Er daarom maar voor gekozen om vandaag niet al te veel kilometers te maken. Bovendien loopt niet iedereen van onze groep even makkelijk. Omdat ik in Leon toch op Anne moet wachten, vond ik het niet erg om vandaag wat rustig aan te doen !

1. Didier:
    29 mei 2014
    Heb even op Google gekeken waar je nu langsgaat en dat ziet er heel mooi uit, dus goede keus denk ik ;)
  2. 29 mei 2014
    Hoi Pieter !
    leuk verhaal van je. Je geniet van het eenvoudige wat toch heel speciaal is. Vers gebakken brood ; wat wil je nog meer
    Mooie foto's weer !
  3. Alida Dijkstra:
    29 mei 2014
    Ha Pieter,
    Wat leuk om weer een aantal reisdagen te lezen. Heel bijzonder om zo te wandelen in de natuur met mensen die allemaal hetzelfde doel hebben. Leuke foto's. Geniet ervan!
  4. Hinke:
    30 mei 2014
    Hee Pieter!

Wat een kilometers heb je al achter de rug, respect hoor! En wat een mooie plaatjes weer :) gister hebben we The Way gekeken, hele leuke film en een leuke manier om een beetje een beeld te krijgen van waar je mee bezig bent.

Veel succes en plezier, groetjes!
  5. Sanne D:
    31 mei 2014
    Hee Pieter,
    wat een belevenis zeg, ik ben wel een beetje jaloers als ik het zo lees!

Succes !!

Groetjes
  6. Gooitzen:
    1 juni 2014
    Hoi Pieter,
    Wat heb je weer een mooi verhaal geschreven. Knap dat je straks nog een extra lus maakt, vast wel heel erg mooi denk ik.
    Zet 'm op! Groeten, mem.
  7. Gooitzen:
    1 juni 2014
    TOI-TOI-TOI !!! :}
  8. Annemieke:
    5 juni 2014
    Het lopen lijkt zo verslavend te werken dat je een extra route neemt. Lijkt me wel heel mooi door de bergen. Zie je foto's dan wel tegen die tijd.