Het geluid van de stilte

19 april 2014 - Argenton, Frankrijk

Dinsdag 15 April (Bourges - Charost 26km)

S ochtends vroeg in het hotel weinig gegeten, hier kreeg ik al snel last van. Na zon 10km ging het lopen moeizaam en kreeg ik last van mijn schouder. Hoog tijd om even een pauze te nemen dus! De schade van vanmorgen ingehaald door even wat extra te eten. Daarna had ik weer energie voor 10! Mijn wandelmaat had een dorp verderop pauze genomen. Ik zag hem niet en daarom liep ik mooi door. Uiteindelijk was ik wel een uur eerder dan hem op de eindbestemming. Nadat ik me had gedoucht  liep ik even relaxed op slippers door het dorp. Toen pas kwam mijn wandelmaat (samen met onze Franse vrienden) het dorp binnen slenteren. Mooi moment was dat! We sliepen deze nacht boven een basisschool. Grappig om al die kinderjassen aan de muur te zien hangen als je het gebouw binnenkomt. Voor mezelf even een hartig soepje gemaakt. Omdat er weinig in het dorp te beleven was, kwam ik die dag een stuk verder in mijn boek.

Woensdag 16 April (Charost - Issodun 14km)

Vandaag was het een soort rustdag voor ons. Tijdens de 11uur pauze zat er al 2/3 van onze route op. Toen we rond half 1 in Issodun waren, hebben we eerst maar even een bankje opgezocht. Even geprofiteerd van de Wifi van het tourist centre voordat we een slaapplek gingen zoeken. Aan het einde van de middag het  stadje nog even wat bekeken, verder weinig gedaan. Krachten verzameld voor de kilometers die nog gaan komen ;)

Donderdag 17 April (Issodun -Deols 32km)

Weer vroeg op en mezelf weer goed ingesmeerd tegen de felle zon. Wat blijft het weer hier toch mooi! Redelijke lange tocht voor de boeg. Mooi door de velden en de bossen. Onderweg kwamen we nog een autokerkhof van old-timers tegen (zie foto) Helaas begaven mijn oordopjes het vandaag. Ik luisterde de afgelopen dagen veel muziek omdat ik niet echt kon wennen aan de stilte. Vanaf nu luister ik tijdens het wandelen dus gewoon naar de vogels en de wind :-) Helaas moesten we nog wel een paar km langs de grote weg lopen... Gite (pelgrimsonderdak) geregeld in de voorstad van Chateroux (Deols) Pasta gekookt en voor het eten nog een fles rode wijn gekocht :-D

Vrijdag 18 Apil (Deols - Velles 21km)

Een rustige dag vandaag . Eerst de drukke stad Chateroux door, daarna kwamen we meteen in de bossen terrecht.  Het was heerlijk om door de bossen te wandelen. De bladeren van de bomen hadden een frisse groene kleur, en aan de rand van het bospad groeiden prachtige wilde bloemen. Toch moesten we op een gegeven moment het geluid van de zingende vogels inruilen voor het geluid van voorbij razende autos. Gelukkig konden we de drukke weg al snel verlaten. Velles was wat een dood dorp. Weinig te zien en daarom dus weer veel gelezen :P

Zaterdag 19 April (Velles - Argenton sur Creuse 19km)

Wat was de route van vandaag toch mooi! We liepen langs kabbelende beekjes en mooie oude Franse boerderijen. Het landschap werd weer heuvelachtig. Veel van de laatste fotos die ik op de blog heb gezet, zijn van vandaag. Rond 2 uur hadden we al een slaapplek bij mensen thuis geregeld. Gelukkig mochten we de computer die in dit huis stond gebruiken om de blog bij te werken :-) Straks zullen we het dorp even bekijken en even boodschappen doen voor vanavond.

Au revoir!

1. Wouter Keuning:
    19 april 2014
    Joow Pjut! Nice stikjes wer :) zuur van de eardopkesy:( Mooi dot it nog sa goed gjit en dost wot rin maatsjes hast! Succes de komende dagen wer en nog mar even geniete fan de dei!
  2. Didier:
    19 april 2014
    Prachtig Pieter! Leuke verhalen schrijf. En die pet die je op hebt maakt het helemaal af. Met als klap op de vuurpijl Pieter pelgrim met pet en een glas rode wijn in zijn linkerhand op het terras, geweldig. Geniet ervan!
  3. Gooitzen:
    19 april 2014
    Hoi Pieter. Wat heb je weer een mooi verhaal geschreven. Erg mooie foto's! Veel plezier! We zien weer uit naar je volgende blog! Groeten, mem.
  4. Annemieke:
    20 april 2014
    Goede keus Pieter: in de natuur genieten van de geluiden van de natuur!
  5. Hinke:
    22 april 2014
    Hee Pieter! Erg leuk om te lezen hoe het je allemaal vergaat en om met je mee te "wandelen" :) veel plezier! Groetjes Hinke