All The Way (Delirious)

5 mei 2014 - Saint-Ferme, Frankrijk

Woensdag 30 April (Thiviers - Sorges 17km)
Het weer was vandaag gelukkig een stuk beter. Weer een prachtige omgeving om te wandelen. Redelijk heuvelachtig zonder zware beklimmingen. 12:30 al op eindbestemming. Rustige middag gehad. Er sliep nog een Duitser bij ons in de kamer. Hij liep al zon 60 dagen. Hij was uit Duitsland vertrokken.

Donderdag 1 Mei (Sorges - Périgueux 24km)
Mooie wandeling door de bossen, maar bij een steile afdaling kreeg ik last van mijn rechter scheenbeen. Irritant, maar hoort erbij. Prachtige kathedraal in Périgueux! Voordat Anne en ik de kathedraal gingen bekijken, hebben we in een café nog een crêpe gehad met kastanje jam! Wel verdiend na een wandeling door slecht weer!

Vrijdag 2 Mei (Périgueux - Saint Astier 26km)
Mijn scheenbeen bleef pijn doen vandaag. Begint erg irritant te worden. Etappes zijn nu zwaarder uiteraard, maar opzich is het nog wel goed te doen. Ben alleen bang dat het erger wordt. Neem nu meer pauzes tijdens de wandelingen.
Vandaag konden we onze backpacks droppen in Chateau Puy Ferrat! Erg uniek om in een kasteel te slapen! En dat voor maar 16 euro! Door de regen naar het dorp gelopen voor boodschappen. Voor de terugweg werden we door de eigenaar van het kasteel opgehaald. Erg fijn! Er was één torenkamer met een tweepersoonsbed en een andere kamer met 2 eenpersoonsbedden. We hebben de Duitser de torenkamer toegewezen zodat wij rustig konden slapen. Albert snurkt namelijk verschrikkelijk hard :p

Zaterdag 3 Mei (Saint Astier - Mussidan 24km)
Omdat ik nog steeds redelijk last heb van mijn scheenbeen, was de tocht vandaag best zwaar. (Better is to follow the right way limping then bad in a firm step) Ik heb overwogen om de route van morgen (33km) in 2x te doen. Doe dit toch maar niet. Want als ik dit doe, raak ik mn wandel vrienden kwijt. Scheenbeen ingezalfd met creme op basis van diclofenac (omdat het waarschijnlijk om een ontsteking gaat) En weer behoorlijk vroeg gaan slapen.

Zondag 4 Mei (Saint Foy-la-Grande 33km)
Pittig tochtje vandaag, maar wat is het hier mooi! Prachtige vergezichten! Het weer is een stuk opgeknapt en mn scheenbeen gelukkig ook! Ben er erg dankbaar voor, dat de pijn zo is afgenomen!

Maandag 5 Mei (Saint Foy-la-Grande - Saint Ferme 25km)
Vandaag weer een mooie zonnige dag! Route stond slecht aangegeven, maar gelukkig heb ik een goeie routebeschrijving! Rond 14.00 te plek. Ideaal! Mooi de tijd om nog even de was te doen. Naast ons vieren, komen er nog drie pelgrims in de Gite slapen vannacht. Hopelijk zitten daar geen snurkers tussen :)
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Fam meindertsma:
    5 mei 2014
    Hoi Pieter

Fijn dat je weer wat minder pijn hebt aan je scheenbeen. En heerlijk om om 14.00 al aan te komen en even lekker rustig aan te kunnen doen. Bij ons is het ook een zonnige dag.
    Groetjes oom Pier,tante Joke en Nathan.
  2. 5 mei 2014
    Ha die Pieter !
    super dat het weer beter gaat met je scheenbeen.
    mooie foto's !
    goeie reis verder

groetend

Gooitzen en Wieke
  3. Lútsen en Jelly:
    5 mei 2014
    Hey Pieter,

Wat speciaal dat je in een kasteel hebt overnacht! En gelukkig zien we op de mooie foto's weer een strakblauwe lucht. Dus het weer is weer beter. Succes met je reis en pas goed op jezelf ( en je scheenbeen ). Wij denken aan je! Groeten Lútsen en Jelly
  4. Didier:
    6 mei 2014
    Gelukkig gaat het weer wat beter met je scheenbeen. Spannend verhaal Pieter.
  5. 6 mei 2014
    ben trouwens benieuwd naar je volgende titel...
  6. Lútsen en Jelly:
    6 mei 2014
    hmm kastanjejam wat moet ik me daarweer bij voorstellen
    was het lekker?
    Hou je taai jongen en geniet!
    Respect!
  7. Irma:
    9 mei 2014
    Fantastische fot's ek Pieter!
  8. Inge:
    31 mei 2014
    Ik had hier dus een reactie, maar toen was mijn internet op:( Blij dat je scheenbeen weer de goeie kant op gaat Pieter! Men, echt een doorzetter! En slapen in een kasteel, hoe vet! Die kastanjejam klinkt mij ook als muziek in de oren! Ben benieuwd naar de vervolgverhalen:) (die ik nu gelukkig meteen kan lezen:D)