Allô France!

8 april 2014

Ik heb me lang op de camino voorbereid, maar vandaag (7-4) was het dan eindelijk zover! Vanaf vandaag zou ik voor drie maanden van huis zijn. Net voordat we vanmorgen in de auto stapten hoorden we het nummer Thank You van Alanis Morissette uit de speakers van de radio komen. Wel erg toevallig! Dit nummer is namelijk te horen in een prachtige film over de camino de Santiago! (The Way) De Thalys zorgde ervoor dat ik rond 15.00 uur in de Franse hoofdstad was! het De reis naar Parijs verliep zonder problemen. Toen ik in Gare du Nord aankwam ben ik meteen naar mijn hostel gelopen om daar mijn backpack te droppen. Maandagavond wilde ik graag de graven van Jim Morrison en Edith Piaf bekijken, maar helaas kwam ik net een halfuur na sluitingstijd op het Cimetière du Père Lachaise aan. Daarom ben ik via de Bastille naar de Seine gewandeld. Vooral wanneer de zon bijna ondergaat is het prachtig om langs de Seine te wandelen. Op een gegeven moment kwam ik uit bij de Notre-Dame. Wat een prachtige kerk! Wanneer een pelgim in Parijs met de camino de santiago begint, dan kan hij/zij de eerste officiële stempel bij de Notre Dame halen.
Dinsdag heb ik een groot gedeelte van Parijs kunnen bekijken. De hoogtepunten die ik op mijn route tegenkwamen waren: De Sacre-Coeur, de Arc de Triomphe, de tour Eiffel, het Louvre en de Cimetière du Père Lachaise. Het was erg makkelijk om het graf van Jim Morrison te vinden. Toen ik in de buurt van het graf kwam, hoorde ik het nummer Light My Fire al door mini boxen klinken. Het graf van de zanger van The Doors werd druk bezocht. Dit was een groot verschil met het graf van Edith Piaf. Daar stonden maar een paar mensen om de Franse zangeres te herdenken.
Veel gezien dus vandaag! Morgen ga ik met de trein naar Sermizelles. Vanuit die plek rijd ik met de bus naar Vezelay. Hopelijk krijg ik daar morgen mijn eerste stempel op mijn pelgrims paspoort!

1. Levina:
    Pieter...
    Wat héérlijk dat ik vanuit mijn stoel met je 'mee mag lopen'... Suc6!
  2. Winnie:
    8 april 2014
    Ziet er goed uit Pieter! Mooi begin van je reis! Geniet ervan :)
  3. Roelina:
    8 april 2014
    Parijs is mooi hè, ben er zelf ook wel geweest. Veel succes!! Leuk om je verslag te lezen je verteld het mooi
  4. 8 april 2014
    Hallo Pieter, en morgen maar richting de rust !

goede reis

bon camino !
  5. Jisca:
    8 april 2014
    Leuk om je zo te kunnen volgen Pieter, geniet ervan en veel succes gewenst
  6. Inge:
    9 april 2014
    Leuk Pieter! Goed begin! Ben benieuwd naar de eerste ervaringen van de de trektocht!!
  7. Kristine:
    Geweldig!!!!
  8. Hinke:
    9 april 2014
    Nice Pieter! Oh nee, agréable ;)