Een bijzonder begin van een bijzondere tocht!

9 april 2014 - Vézelay, Frankrijk

Het zou vandaag een grote switch worden, ik zou van een stad met een paar miljoen inwoners naar een stadje met maar 500 inwoners gaan. Na het ontbijt in het hostel, en na het afscheid van mijn kamergenoten, ben ik op weg gegaan naar het station Bercy. Omdat de temeratuur opliep naar zon 16 graden, en de zon volop scheen kon ik al snel in het t-shirt wandelen. Na een treinrit van bijna drie uur kwam ik aan op het station Sermizelles. Dit station had niet echt een perron. Wanneer je de trein uitstapte kwam je meteen met je schoenen op het gras terrecht. Het station was ook helemaal verlaten. Er was een ouder stel die mij een lift aanboden naar Vezelay (nog zon 10km vanuit Sermizelles) Hier nam ik dankbaar gebruik van! Wat is Vezelay toch prachtig! Niet alleen de huisjes en de kerk zijn prachtig, het uitzicht vanaf de stadsmuur is ook geweldig! Bij mijn hostel heb ik de eerste stempel op mijn pelgrimspaspoort gekregen. Mooi moment. Vanavond heb ik een mis bijgewoond in de basilique. Prachtig was dat! De nonnen en de monikken zongen erg mooi en ook was het vioolspel van een van de nonnen erg mooi! De lange stille gebeden waren erg indrukwekkend. Vooral omdat ik net uit de drukte van Parijs kwam. Zal zo gaan slapen. Morgenochtend weer vroeg! Ik krijg dan de zegen voor een behouden pelgrimstocht. Dit zal tijdens de ochtendmis van 7.00 plaatsvinden!

1. Stefan:
    9 april 2014
    Jo Pjut, goed om te horen dat je zo geniet en leuk om je verhaaltje te lezen. Mooi dat de eerste stempel binnen is, een goed begin is het halve werk (al denk ik niet of dat nu volledig op gaat :p). Succes morgen met opstaan!
  2. Dedtie Klunder:
    10 april 2014
    Hoi Pieter, Ik zei toch al dat Vézelay zo mooi was!! Goede reis verder en geniet er van!
  3. Kristine:
    10 april 2014
    Ferjit net! Yn Vezelay sit in goeie bakker!
  4. Klaas en Iepke:
    Hoi Pieter
    Met deze site kunnen we je mooi volgen. We hebben veel bewondering voor jou. Geniet ervan
  5. Annemieke:
    10 april 2014
    Oh ik dacht dat je ging lopen vanuit Nederland maar des-al-niet-te- min succes gewenst en ik begrijp dat je nu begint te lopen. Ben benieuwd naar je volgende verhaal. hartelijke groet
  6. Wouter Keuning:
    11 april 2014
    Ha! wot een baas foto mei de stok foar de tsjerke! Zet em op Pjut!
  7. Kristine:
    13 april 2014
    Hey! Bin sa beneid hoe it no mei dy gjit!
  8. Lútsen en Jelly:
    13 april 2014
    Hee Pieter, fyn datsto mei dizze tocht begûn bist, sa te hearren genietet do al fan de muzyk en de natuer, beide in creatie fan de Schepper!
    Dat do fierder ûnder de yndruk mei komme fan Syn gruthied!